Pro rok 2014 prošla pravidla off road tech trialu rozsáhlou revizí, která byla zaměřena zejména na logiku jednotlivých ustanovení, jejich přehlednost, srozumitelnost a stylizaci, a odstranění duplicitních ustanovení. Revize vycházela ze skušeností a připomínek k pravidlům v předchozích ročnících. Revize se týkala převážně sportovní části. Dále byly do pravidel pro rok 2014 zahrnuty volné třídy. Revize a zahrnutí volných tříd si vyžádaly celkem 147 změn v pravidlech.
Co se v pravidlech pro rok 2014, kromě začlenění volných tříd, změnilo? Tou nejpostatnější změnou v organizaci závodu je možnost posádky přistoupit do závodu v průběhu závodu. Pokud posádka se nestihne dostavit před zahájením závodu (například z důvodu technické poruchy, defektu, komlikované dopravní situaci a pod.) bude ji umožněn tzv. "opožděný start". Pokud nastoupí do závodu až v neděli, uhradí startovné ve výši 70%. Toto je řešeno v článku 2 odst. 6 a 7. Z tohoto důvodu jsou nově zavedeny dodatečné technické přejímky vozidel. Nově byl do pravidel doplněn článek 37a - hodnocení při opožděném startu. Posádka za každou sekci, kterou neabsolvuje z důvodu opožděného startu obdrží 640 trestných bodů a 0 bodů za pořadí v sekci.
Dosud pravidla neřešila otázku, ve které sekci bude posečkáno 5 minut s uzavřením sekce při odloženém startu a také nebylo v pravidlech uvedeno, že pokud bude posádka ze závodu dočasně vyloučena ze závodu z důvodu, že její vozidlo přestalo být způsobilé pro účast v závodu, musí projít opětovně technickou přejímkou. Toto je nově uvedeno v upraveném článku 11 - dočasné vyloučení ze závodu. a v článku 24 odst. 3. Čekat se bude pouze v sekci, která následuje po sekci, ve které nebo po které dosšlo k dočasnému vyloučení posádky a byl jí povolen odložený start. To znamená, že pokud dojde k poruše vozidla v pořadí druhé sekci, bude posádce povolen odložený start a čekat 5 minut se bude v třetí sekci. Pokud se posádka do uzavření třetí sekce do závodu nevrátí, v dalších sekcích se už uzavření sekce o 5 minut prodlužovat nebude.
Nově bylo doplněno, že pokud dojde v průběhu jízdy k samovolnému otevření zadních dveří má sportovní nebo traťový komisař právo jízdu přerušit a otevřené dveře na vozidle zavřít. V tomto případě je ale zakázáno členům posádky opustit vozidlo.
Pravidla pro rok 2014 vyřešila i tolik diskutovanou otázku shodného umístění v sekci při rovnosti trestných bodů. Od roku 2014 bude měřen posádkám čas v sekci. Neznamená to, že by se jezdilo na čas. Časový limit na sekci nebude stanoven. Dosaženy čas bude pouze pomocnou veličinou při určování pořadí při shodnosti trestných bodů v sekci. Není to nic nového. Toto pravidlo bylo zavedeno již v roce 2002 při Javornických závodech.
I ve volných třídách došlo ke změně. Na rozdíl od extra tříd ve volných třídách bude umožněno, že řidič vozidla v jedné posádce bude moci být v další posádce spolujezdcem. Bylo tak umožněno dvoučlené posádce absolvovat závod jako dvouposádka. Pojedou jako dvě posádky a vzájemně se za volantem vystřídají.
Technická a bezpečnostní část pravidel doznala změny pouze v důsledku začlenění volných tříd do pravidel. Pouze v článku 58 odst. 2 bylo upřesněno umístění mechanického vypínání motoru, na což se v úpravě pravidel pro rok 2013 zapomnělo.
Platné znění Pravidel pro rok 2014 naleznete zde.