shockcup

Něco málo důležitého z pravidel

Před prvním závodem si někteří z Vás nepřečetli důkladně pravidla a tak zbytečně došlo k drobným nedorozuměním. Proto připomínáme důležité body pravidel, ketré je nutné pro účast v závodu dodržet:
 
Do závodu nemůže být puštěno vozidlo bez dveří nebo vozidlo bez předního nárazníku!
článek 61 - Karoserie a rám vozidel
Karoserie a rám u vozidel musí být od jednoho výrobce a stejného typového označení. Na karoserii jsou povoleny pouze úpravy lemů blatníků (maximálně do 100 mm), zkrácení karoserie vpředu a vzadu maximálně po horní hranu nárazníku (nad nárazníkem musí být již karoserie vozidla). Na vozidle musí být přední nárazník. Není podmínkou nárazník sériově dodáván, může být libovolný, ale musí být zachován původní obrys a šířka vozidla. Zadní nárazník není povinný. U vozů s volnou ložnou plochou (pick up a cabriolet) je povolené zkrácení zadní části karoserie včetně rámu. Zkrácení karoserie a rámu je povoleno za předpokladu, že zadní část vozu bude identická s původní zadní částí vozu. Po zkrácení zadní části vozidla – rámu – musí zadní část vozu přesahovat minimálně o 50 mm prodlouženou tečnu ke kolu zadní nápravy, svírající úhel 90° k rovině, na které vozidlo stojí.
článek 62 - Úpravy vozidel
Pro vozidla jsou zakázány úpravy:
a) demontáž částí karoserie (např. dveře, kapota apod.)
b) zásadní úpravy karoserie (kromě úprav uvedených v článku 61)
c) zásadní změna konstrukce rámu (kromě úprav uvedených v článku 61; vyztužení rámu je povoleno)
d) umístění chladiče mimo motorový prostor
e) samostatné řízení všech kol
f) rozdělené brzdy na nápravách (jedno kolo na jedné ose)
 
Přilby a bezpečnostní pásy jsou povinné!
článek 65 - Ochranná přilba
Všichni členové posádky ve vozidle (řidič a spolujezdec) musí mít při jízdě v sekci na hlavě řádně připevněnou motoristickou ochrannou přilbu schváleného typu.
článek 67 - Bezpečnostní pásy
Všechna vozidla musí být vybavena minimálně tříbodovými bezpečnostními pásy. Oba členové posádky ve vozidle musí být při jízdě v sekci připoutáni. Vedení pásů musí zabránit sesouvání ramenních pásů shora dolů. Pro spolujezdce je doporučeno stabilní držadlo, které je pohodlně dosažitelné v připoutaném stavu.
 
Řidič se nemůže v průběhu závodu střídat se spolujezdcem v řízení vozidla
článek 6 - Účast v závodu
Závodu se mohou zúčastnit pouze řádně zaregistrovaní soutěžící, jejichž vozidlo bylo schváleno jako způsobilé pro konání závodu a odevzdali řádně vyplněný a podepsaný registrační list účastníka závodu. Spolujezdci mladší 18 ti let potřebují na registračním listě podpis zákonného zástupce. Při jízdě v sekci mohou být ve vozidle pouze řidič a jeden spolujezdec. V průběhu závodu není povolena záměna řidiče se spolujezdcem v řízení vozidla. Přítomnost další osoby nebo zvířete ve vozidle není povolena. Hlavní komisař může v průběhu závodu povolit doplnění nebo změnu v registraci posádky.